Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz –
vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige
ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de
Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit
betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Inge Olde Bijvank
BIG-registraties: 89923192116
Overige kwalificaties:
69923192125
Basisopleiding: orthopedagogiek
Persoonlijk e-mailadres: ioldebijvank@hotmail.com
AGB-code persoonlijk: 94103773
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij
KVK: Psychologen Praktijk Inge
E-mailadres: inge@ppi.amsterdam KvK nummer: 69704732
Website: www.ppi.amsterdam AGB-code praktijk:
94063679
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een
onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook
opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst
vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één
optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A
Categorie B
3.
Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in
de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de
praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op
welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving
in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: Mijn
psychotherapie praktijk richt zich voornamelijk op het geven van
psychotherapie, i.h.b. schematherapie, aan mensen met langer bestaande klachten
voortkomend uit hun persoonlijkheid. Daarbij kunnen ook depressies, angststoornissen,
trauma’s en relatieproblemen horen. Tevens gebruik ik systeemtherapie, wanneer
ik partners of andere familieleden betrek bij de behandeling. Ik ben
geregistreerd systeemtherapeut NVRG. Ik gebruik EHealth in beperkte mate. Ik
heb 1x per 2 weken intervisie. Mijn algemene visie kenmerkt zich door het
hebben van persoonlijke aandacht voor mijncliënten en collega’s
3b.
Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk
terecht:
Aandachtstekort- en gedrag
Pervasief
Depressie
Angst
Persoonlijkheid
Somatoforme stoornissen
4.
Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Inge Olde Bijvank
BIG-registratienummer: 89923192116
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Inge Olde Bijvank
BIG-registratienummer: 89923192116
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a.
Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Saskia
van Manen, GZ psycholoog/ psychotherapeut i.o 39061279230
Debbie Dankoor, GZ psycholoog/
psychotherapeut 29918470225
Carmen van den Eerenbeemt, GZ
psycholoog/ psychotherapeut 59914163416
Jessica Krabbendam, GZ psycholoog/ psychotherapeut i.o 69058434125
Corine Timmer, GZ psycholoog/ psychotherapeut 09923637916
Kim de Nie, GZ psycholoog/
psychotherapeut 89918959116
Stanny Lindeman, BIG GZ 19048581525/ BIG psychotherapeut 19048581516
Ditke Schwartz, BIG GZ 49920967125
Susanne Kaandorp, GZ psycholoog 99916832925
5c.
Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele
(multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen
toestemming geeft:
Ik gebruik mijn netwerk voor
vragen over de indicatie voor therapie, voor intervisie vragen en voor
psychiatrische consultatie. Mijn netwerk bestaat uit: mijn directe collega’s in
Hilversum en collega’s uit mijn intervisiegroepen voor consultatie en verwijzing,
voor vragen over het verloop van de behandeling, vragen over de therapeutische
relatie, indicatie voor psychotherapie.
Met huisartsen over de
verwijzing; bij complicaties; medicatie.
Ik overleg indien nodig met GGZ instellingen voor deeltijd
psychotherapie of voor klinische opname of een uitgebreid psychologisch
onderzoek.
5d.
Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij
(mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Huisartsenpost van de betreffende huisarts (staat op de
telefoonbeantwoorder van de huisarts). Deze kan verwijzen naar de crisisdienst.
5e.
Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: ik in het algemeen geen behandelingen doe die
crisogeen zijn. Mocht mijn client in crisis raken dan bespreek ik dit en
verwijs dan naar de huisarts voor verwijzing naar de Crisisdienst. Alleen de
huisarts kan de crisisdienst inschakelen.
5f.
Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig
werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de
volgende zorgaanbieder:
Ik leer in mijn samenwerking met mijn zelfstandig werkende collega’s: Stanny Lindeman, Ditke Schwarz, Susanne Kaandorp. Mijn met intervisie groep: Corine Timmer, Kim De Nie, Carmen van den Eerenbeemt, Debbie Dankoor, Jessica Krabbedam en Saskia van Manen. Daarnaast volg ik een specifieke intervisie overschematherapie met ervaren schematherapeuten.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Door het bespreken van onze casuistiek.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de
vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja
Geeft u aan
waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is Link(s) naar
lijst met zorgverzekeraars:
https://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/zorgverlener/94063679/psychologen-praktijk-ingeamsterdam/1012KZ-981#geestelijke-gezondheidszorg
7.
Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer
gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een
tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar
website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show
tarief:
https://ppi.amsterdam/tarieven-en-vergoedingen/
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende
kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke
behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn
beroepsvereniging
Link naar website met
bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://lvvp.info/over/kwaliteit/
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): de beroepsvereniging: LVVP
Link naar website
https://lvvp.info/mijn-lvvp/?redirect=de-lvvp-klachten-en-geschillenregeling&postid=22368
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a.
Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte
terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Tijdens vakantie vangen wij elkaars cliënten zoveel
mogelijk op door onderlinge afstemming: met mijn directe collega’s: Stanny
Lindeman en Susanne Kaandorp
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten: Ja
II. Het behandelproces – het traject dat de
patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden
informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling:
https://ppi.amsterdam/
12. Aanmelding en intake
12a.
De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt
de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie
met de patiënt/cliënt):
De telefonische aanmelding of aanmelding via de mail komt
direct bij mij terecht. Ik ben degene die de intake doet en communiceer zelf
via beveiligde mail met de client.
12b.
Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter
passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend
advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de
patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a.
De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens
de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de
patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de
indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan
als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt
daarvoor geen toestemming geeft: Ja
13c.
Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van
toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het
beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Ik ben goed bereikbaar via telefoon, Email, het
cliëntenportaal van Axians GGZ. De client kan via een beveiligd cliëntenportaal
inzage krijgen in de afspraken en het dossier. Client heeft inzage in
documenten, verslagen en gegevens. Ook kan de client eenvoudig en veilig
berichten sturen. De behandeling wordt ieder half jaar geëvalueerd, dit wordt
vastgelegd en er wordt een nieuw behandelplan opgesteld. De ROM wordt eveneens
iedere half jaar afgenomen en besproken.
13d.
De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt
gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten,
ROM):
Half jaarlijkse evaluatie van behandelplan,
voortgang en bespreken van de ROM. Bij Schematherapie worden de vragenlijsten
YSQ en SMI ingevuld.
13e.
Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn
naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de
behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Ieder half jaar een evaluatie van
de behandeling en gebruik maken van de vragenlijsten van schematherapieen de
ROM.
Gedurende de behandeling vraag ik het bij de cliënt na, ook
soms meteen na een sessie.
13f.
Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier
(wanneer, hoe): Met een vragenlijst over clienttevredenheid.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de
resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen: Ja
14b.
De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis
gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar
maakt:
Ja
14c.
Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de
verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van
de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij
de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van
gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals: Ja
15b.
In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de
daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode
kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden
van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle
en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële
controle): Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn
diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa: Ja
III. Ondertekening
Naam: Inge Olde Bijvank
Plaats: Muiderberg
Datum: 16-12-2024
Ik verklaar
dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel
conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja