Aanmelding

U kunt zich aanmelden via het contactformulier. Nadat ik deze ontvangen heb, zal ik contact met u opnemen. Ik antwoord, afgezien van vakantieperiodes, binnen 5 werkdagen. 

Telefonische screening/ pré-intake

Aan de telefoon zal ik u een paar vragen stellen over de redenen van de verwijzing om een inschatting te maken of u bij mij aan het goede adres bent. Als de indruk bestaat dat therapie bij mij mogelijk is, dan plannen wij een intakegesprek. Als dit niet het geval blijkt, zal ik dit met u bespreken. Er zijn dan geen kosten verbonden aan de telefonische screening. 

Wachttijd

Wanneer de praktijk een wachttijd heeft of geen ruimte toelaat, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgverekeraars en zorgverzekeraars zijn overeengekomen (de treeknormen). 

 

Kennismaking / Intake

Volgens de Wet BSN in de zorg is het verplicht je te legitimeren als je gebruikt maakt van zorg. Bij het eerste gesprek dien je een wettelijk identiteitsdocument mee te nemen zoals een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort. Ook is het verplicht om een verwijzing van de huisarts mee te nemen bij het eerste gesprek. Zonder verwijsbrief kan de behandeling niet bij de zorgverzekeraar worden gedeclareerd, dus zorg ervoor dat je deze meeneemt naar het eerste gesprek.

 

Wanneer u zich bij mij aanmeldt voor psychotherapie hebben wij één tot drie intakegesprekken. In de intake bespreek ik met u uw klachten, uw leefsituatie en uw achtergrond om een goed beeld te krijgen van uw situatie. Ook is de intake bedoeld om wederzijds kennis te maken, want voor een succesvolle therapie is het belangrijk dat het klikt tussen cliënt en therapeut.

 

Uw hulpvraag en verwachtingen van psychotherapie zijn belangrijk. In overleg wordt tot een passend behandelplan gekomen. Mocht ik alsnog niet de juiste behandelaar zijn voor u dan zal ik u adviseren voor een doorverwijzing. 

 

Behandeling

Meestal bestaat de behandeling uit één of meerdere behandelmethoden die volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten als beste behandeling voor uw klachten is aangewezen (evidence bases). Vanzelfsprekend wordt altijd geprobeerd zo goed mogelijk bij uw wensen en voorkeruren aan te sluiten. 

Evaluatie

Er zal regelmatig worden stil gestaan bij de voortgang van de therapie en of deze (nog) aansluit bij uw behoeften zodat u op tijd bijgestuurd kan worden als dat nodig is. Om de klachten en de vooruitgang in kaart te brengen zal u gevraagd worden voorafgaand aan de behandeling en bij de afronding van de behandeling een vragenlijst in te vullen. 

 

Bij Crisis

Psychologen Praktijk Inge heeft geen faciliteiten voor opvang in het geval van crisis. In dat geval raad ik je aan om contact op te nemen met je huisarts, of met de dienstdoende huisarts via de huisartsenspoedpost (HAP). 

In overleg met de arts kan zo nodig de crisisdienst van de GGZ ingeschakeld worden. Tijdens kantoortijden kan contact opgenomen worden met de praktijk. 

 

Algemene verordening gegevensbescherming (Avg)

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming(Avg) van kracht. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie.

 

Privacy

Mijn webmail is niet beveiligd, wees je hiervan bewust bij het versturen van een Email. Ben je eenmaal client dan kunnen we elkaar beveiligd e-mailen via een clientenportaal.

 

Kwaliteitsstatuut

Vanaf 1 januari 2017 is binnen de basis-ggz het kwaliteitsstatuut van kracht. Hierin wordt door elke zorgaanbieder aangegeven hoe de zorg bij hen is georganiseerd. Het kwaliteitsstatuut van PPI is hier te zien.

 

Beroepscode/ Klachtenregeling

Wanneer u klachten heeft over de behandeling is de eerste stap om dit in de therapie te bespreken. Komen we er samen niet uit dan is het klachtenreglement van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten van toepassing

(zie: https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/)

 

Sluit Menu